Gemilo Asiakkuudet - järjestelmä-vertailu muihin Gemilon tuotteisiin

Gemilo Oy:n MyGemilo Lapis Lazuli -version tuotevalikoima kasvoi Gemilo Asiakkuudet -työkalulla. Tämä lyhyt yhteenveto auttaa sinua ymmärtämään, mikä ero on Gemilo CRM -järjestelmällä ja asiakkuuksienhallintajärjestelmällä ja se kuvaa myös lyhyesti, miten Gemilo Asiakkuudet eroaa Gemilo ERP-tuotteesta.

Miten Gemilo Asiakkuudet eroaa Gemilo CRM:stä?

Gemilo CRM on suunniteltu myyntityön tueksi ja myynnin johtamiseen. Gemilo CRM sisältää esimerkiksi nämä:

  • automaattiset myyntiraportit
  • tarjous-työkalu mallitarjoukset-kirjastolla
  • tarjousten hallinta
  • kiinnostuneiden asiakkaiden (opportunities) löytämiseksi soittolistat-työkalu
  • sekä kaupat (deals), jotka Gemilo CRM:ssä kokoavat yhteen mahdollisesti pitkäänkin kestävät myyntineuvottelut ja myynnin edistämiseksi tarvittavat työt määräaikoineen ja keskusteluineen yhteen paikkaan.
  • kaupan, tarjouksen liitteet
  • kauppoihin liittyvä sisäinen keskustelu

Gemilo CRM:ssä myynti pystyy kohdentamaan tunnit kaupoille, jolloin yhtiön ja myyjän itsensäkin on helpompi ymmärtää, millaisia kauppoja on kannattavaa valmistella pitkään ja minkä kokoisiin kauppoihin ei kannata sijoittaa liian paljon työaikaa, jos kaupan arvo on pienempi kuin sen saamiseksi käytetty aika.

Gemilo Asiakkuudet soveltuu organisaatiolle, joka on etsinyt järkevää ja kustannustehokasta asiakkuuksienhallintaa asiakaspalveluun, mutta ei ole tarvetta varsinaisille myynnin työkaluille. Asiakaspalvelun laatu on huomattu organisaatiossa kilpailutekijäksi ja ymmärretty, että hyvin hoidetut asiakkuudet ovat liiketoiminnassa todella tärkeitä.

Tieto helpottaa asiakkuuksien ja ihmisten johtamista. Sekä Gemilo CRM:ssä että Gemilo Asiakkuudet-tuotteessa on yhteystietojen hallinta. Molemmat järjestelmät ovat asiakastietojärjestelmiä. Asiakkuudet-järjestelmässä datan avulla nähdään yksiselitteisesti, miten asiakkuuksia on hoidettu ja mitä asiakkuuksia yrityksessä on ja toiminta painottuu olemassa olevin asiakkuuksien hoitamiseen tehokkaasti.

Miten Gemilo Asiakkuudet eroaa Gemilo ERP:stä?

Gemilo ERP on laaja ja monipuolinen toiminnanohjausjärjestelmä, joka purkaa siiloja ja yhdistää myynnin, tuotannon ja henkilöstöpalvelut.

Gemilo ERP on Gemilon tuotevalikoiman laajin ja monipuolisin järjestelmä. Sen painopiste on

  1. myynnissä (Gemilo CRM)
  2. työntekijöissä ja henkilöstöpalveluiden organisoinnissa (Gemilo HR)
  3. sekä sisäisessä tiedotuksessa (Gemilo Channels)
  4. sen lisäksi, että järjestelmässä hoituu projekteihin perustuva liiketoiminta, koska palvelussa on projektinhallintajärjestelmä.

Toiminnanohjausjärjestelmä tukee tuotevetoista liiketoimintaa työkaluilla, jotka toimivat hyvin yhteen muiden moduulien kanssa. Projektien johtamista varten ERP:ssä on nämä:

  • Projektinhallintajärjestelmä
  • Tehtävien hallinta ja yhteydenpito sekä sisäiset keskustelut
  • Projektien, tehtävien tunnit ja tuotteisiin perustuvat tuntilajit
  • Tuntilaskutus-työkalu integroituna ulkoiseen kirjanpito- ja laskutusjärjestelmään
  • Projektien dokumentit

Toiminnanohjausjärjestelmään on paketoitu Gemilo CRM, koska kokonaisvaltainen systeemi on niin paljon helpompi. Kaupasta pystyy lisäämään tuotannolle projektin vähemmällä vaivalla ja yhteys säilyy myös laskutukseen.

Jotta työt saadaan tehtyä, tarvitaan ihmisiä. Siksi ERP-paketin mukana tulee Gemilo HR, jossa on:

  • Työsuhteiden elinkaari eli työsuhteet ja niihin liittyvät asiat
    • Perehdytys, Kehityskeskustelut, Työsuhteen dokumentoitu yhteydenpito, Poissaolojen sopiminen ja seuranta työpaikalla (vuosilomat, sairaspoissaolojen seuranta)
  • Uusien ihmisten rekrytointi
    • Rekrysuorassa on lomake-editori. Näin työhakemukset saa kerättyä ja käsiteltyä asianmukaisesti sähköpostin sijasta järjestelmässä, jonka tietokantaan ne tallentuvat lomakkeelta automaattisesti.

Gemilo ERP:llä yritys johtaa ja seuraa projektit, jakaa työt ja niihin liityvät dokumentit. Myös yhteydenpito ja työhön liittyvät sisäiset keskustelut ovat selkeästi hallittuja. Kokonaisvaltaisessa toiminnanohjausjärjestelmässä on henkilön kokonaistyöajanseuranta ja tarkka projekteihin ja tehtäviin perustuva tuntiseuranta laskutuksen tueksi.

Gemilo Asiakkuudet ei ole laaja toiminnanohjausjärjestelmä eikä se sisällä myynnin edistämiseen keskittyvää CRM:ää, joka sisältyy Gemilo ERP-pakettiin ja on ostettavissa myös erikseen. Gemilo Asiakkuudet on nimensä mukaisesti asiakkuuksien hallintaan.

Gemilo Asiakkuudet on kevyt, mutta terävä ratkaisu asiakkuuksien hoitamista varten, jotta organisaation asiakkuuksien hoitamisesta tulee helpompaa ja jotta organisaatio tietää ylipäätään, mitä asiakkuuksia on ja mitä niissä on meneillään. Ilman myynti-moduulia Gemilo Asiakkuudet sopii myös julkishallinnon organisaatioille asiakkuuksien hallintaan (esim. kuntien elinvoimapalveluiden CRM-ratkaisut, joissa asiakkaille ei myydä mitään, mutta asiakkuuksia on silti hoidettava).

Asiakkuuksienhallinta-moduulia on yksityisellä puolella yhdistetty myös sopimustenhallintaan (esim. ulkoistettu asiakaspalvelu), kun tilaaja on toivonut kustomoitua ratkaisua Gemilolta hyllytuotteen sijasta eikä ole haluttu työajanseurantaa, HR-järjestelmää tai edes projektienhalliintaa, jotka ERP:n kokoisessa paketissa tulisivat automaattisesti mukana.

Jaetut yhteystiedot ja yhteydenpito

Kaikissa kolmessa eri järjestelmäpaketissa on Yhteystiedot-työkalu ja Yhteydenpito-työkalu. Kun opit käyttämään yhdessä Gemilon järjestelmistä yhteydenpito-työkalua, osaat käyttää sitä kaikissa näissä. Yhteystiedot-työkaluun kuuluu vakiona organisaatiot ja organisaatioiden yhteyshenkilöt. Organisaatioilla voi olla yksiköitä ja yksiköissä lisää yhteyshenkilöitä. Yhteystietoja on helppo segmentoida listoiksi. Listat pystyy lataamaan siirtotiedostoksi, jolla ne saa helposti toiseen järjestelmään (esim. uutiskirje-työkaluun).

MyGemilo-pilvipalvelussa on kätevä kommentointi, ilmoitukset-työkalu ja monipuolinen haku erilaisilla valmiilla suodatusnäkymillä, joissa tietoja voi tyypillisesti katsella taulukossa tai kanbanilla. Nämäkin toimivat, olipa tilaajalla käytössä Gemilo ERP, Gemilo CRM tai Gemilo Asiakkuudet - ja käyttö sisältyy palvelun lisenssimaksuun!

Gemilo Asiakkuudet -palvelun erikoisuus on itsepalvelu-ratkaisu asiakkaille, jotta he voivat päivittää itse omat yhteystietonsa vaivatta ilman käyttäjätunnusta ja salasanaa.

Kiinnostuitko ja haluat jutella lisää? Sovi maksuton asiantuntijatapaaminen

Luit Gemilon yritysblogia, jota kirjoittaa Gemilon toimitusjohtaja Katri Lietsala. Gemilo Oy on tamperelainen ohjelmistoyritys, joka kehittää ja ylläpitää MyGemilo-pilvipalvelua. Yritys on toiminut jo vuodesta 2007.

Authors

thumbnail_image thumbnail_image
Name Katri Lietsala
Job title Toimitusjohtaja
Phone number 040 749 9072
Email
comments powered by Disqus